onsdag 5 september 2012

Ensam hemma

Idag är Oswalds sista inskolningsdag på förskolan. Jag lämnade honom vid halv nio, ska hämta igen klockan TVÅ. Han gnällde bara lite när jag lämnade, var lite chockad faktiskt. På min barnfria hemmadag (kan inte plugga för böckerna jag reserverat har inte kommit ännu) har jag packat upp alla mina och Oswalds kläder, sorterat bort det som är urvuxet av Oswalds, hängt upp en hylla och några krokar, limmat ihop en trasig hylla med mera. Känner mig duktig.


I det här hemmet äter vi inte makaroner och köttbullar när vi inte orkar laga mat utan pasta med pesto. Idag har jag lyxat till det med broccoli (broccoli och pesto är ca bästa kombon) och stekt halloumi. YUM. Avnjutes helst i sängen ensam hemma. Vet att ni vill kolla in i mitt garderobkontor, kanske ni får snart också!!!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gått bra på förskolan! I morgon ska jag lämna Anya själv i flera timmar, är jättenervös, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det, men det kommer gå bra kan jag nästan garantera. Oswald som är världens största mammagris ever and ever gnällde bara litegrann när jag gick idag, när jag stängde grinden bakom mig hörde jag att han slutade och började leka istället.

      Radera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!