fredag 14 september 2012

Men jag saknar ändå filfak

Nu blev det sådär dåligt bloggat igen, om ni dör av saknad när det händer rekommenderar jag att ni följer mig på Instagram. Jag nickar malecheerleaders där. Igår hade jag lite av en katarsis i kursen jag läser just nu. Kursen heter Hälsa, Etik, Lärande 1 (HEL1) och är ett slags introduktion till problembaserat lärande, PBL, professionsöverskridande samverkan osv osv. Det låter mördande tråkigt och flummigt och det är typ vad det är också, men det börjar bli uthärdligt faktiskt.

På förmiddagen satt jag och förberedde mig inför eftermiddagens gruppmöte och stressade upp mig som tusan och mådde allmänt dåligt över kursen, att jag kände att jag inte hann läsa på ordentligt, att jag kände mig värdelös på gruppmötena för att jag inte lyckades formulera mina tankar på ett vettigt sätt, för att jag hatade min grupp (p.g.a. hostile av naturen, inget personligt mot någon utan mitt sätt att hantera att jag känner mig otillräcklig är att bestämma att alla andra suger ännu mer), för att det var fem veckor kvar. Jag hade på riktigt lite ångest över att tänk om jag kommer fram till att jag inte vill bli logoped, då är det här nästan två månader av mitt liv jag aldrig får tillbaka. Lite överdramatiskt men det var verkligen så det kändes.

Ni minns kanske min beskrivning av handledarkursen jag behövde gå för att få mitt körkortstillstånd? Lite så kändes det, som en kurs jag var tvungen att gå tillsammans med ett gäng folk jag inte hade något gemensamt med och störde mig på, fast istället för 3 1/2 timme skulle det vara i sju veckor. Sen gick jag hem och åt lunch, hade ångest över att Oswald varit ledsen när Niklas lämnade på dagis, spillde lasagne över min vita tröja och tjöt en stund i garderoben.

Sen gick jag på gruppmötet och FAN vilken skillnad det var. Allt gick sjukt mycket smidigare, alla deltog i diskussionen, jag kände att jag inte betedde mig som en awkward savant minus supertalang och jag gillade min grupp. Bara sådär! Nu känns det som att det kommer lösa sig faktiskt. Så sjukt skönt. Är fortfarande inte helt vänligt inställd till kursen men nu känns det som att det är genomförbart i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!