söndag 16 september 2012

Omedveten samlare

Min mamma samlar på tekannor. När jag öppnade skåpet förut insåg jag att jag kanske också gör det...? Vet inte om det är normalt att ha fyra stycken när man bara är en tedrickare i hushållet. Kanske tar jag en bättre bild en annan dag, orkade inte ställa in vitbalansen...

Den ljusrosa är Rörstrand, Rosmarin. Jag försöker samla på Rosmarin men det är svårt eftersom de alltid blir så dyra på Tradera... Håller ögonen öppna på loppis, det är kul att ha nåt att leta efter i alla fall. Den blå köpte jag på Clas Ohlsson (!!!) och den cirkusaktiga är från Pip Design, den fick jag av Niklas i 23-årspresent. Den lilla gröna med guld använder jag mest eftersom jag oftast dricker te ensam. Den är made in England och köptes på Erikshjälpen för 30 spänn vill jag minnas.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att man instinktvis samlar på sig vackra kannor om man är tedrickare. Jag har 4st nu, och har inte ens flyttat hemifrån, Haha!
    Te ska ha fina hem tycker jag.
    ÄLSKAR dina btw! Är extra förtjust i den från pip!

    SvaraRadera
  2. "Den lilla gröna med guld använder jag mest eftersom jag oftast dricker te ensam."

    http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/619/Untitled-1.jpg

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg, mysigt på nåt sätt! Synd att jag bara har en brun kantstött jäkel och en skitful i glas med insats i plast, annars hade jag kunnat göra ett likadant inlägg... Men jag kanske samlar på nåt annat... Ska kika lite! :D

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!