måndag 15 oktober 2012

Godmorgon måndag del 5328905436

Om typ en halvtimme har jag första delen av examinationen på HEL1-kursen. Jag är rätt nervös över detta men istället för att göra mig i ordning äter jag brakfrukost och bloggar. Väl prioriterat.


Vi blev med nygammal servis igår. Det är också min farmors gamla och den heter Forma och är från Rörstrand. Känns väldigt vuxet att ha porslin som matchar, nu har vi kopp/fat+assiett i sex uppsättningar, lite större assietter typ 16 stycken, mattallrikar 13 stycken och fyra djupa tallrikar. Jämnt och bra antal, naat. Jag gillar den, även om den bruna färgen kanske är lite tråkig. Blaskigt te blev det också men man kan inte få allt här i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!