tisdag 16 oktober 2012

Karmstolar

Förutom allt annat på listan har jag även googlat på karmstolar. Jag har alltså fått ärva en del möbler av min farmor som gick bort i somras, bland annat ett superfint skrivbord. Eftersom jag är snäll ska Niklas då använda det eftersom hans dator snart kommer att växa ur hans skrivbord. Enda problemet med detta är att Niklas har en skitful skrivbordsstol på hjul från IKEA vilken inte kommer matcha så himla bra med skrivbordet. Jag tyckte han kunde använda en av mina stolar men han tyckte det skulle bli obekvämt eftersom de inte har några armstöd.

Därför sitter jag nu och letar efter snygga karmstolar som Niklas kan använda. Jag har ett krav: den måste vara snygg. Niklas har ett krav: den måste vara bekväm att sitta i skitlänge medan man spelar datorspel eller letar efter skivor på Amazon.

Det var inte så lätt att hitta faktiskt. De jag hittade är dödligt snygga men även dödligt dyra. Till exempel:

Lilla Åland, formgiven av Carl Malmsten. Billigaste jag har hittat var 2995...

 
Eller ännu snyggare, Hay pinnstol J110!!! SÅ SNYGGA! Säljs i tvåpack för 4958... Så att eh, om man blir rik nån gång kanske.

Vart var det jag ville komma med detta då? Jo, har nån sett snygga karmstolar eller skrivbordsstolar nånstans?

4 kommentarer:

  1. Ulrika Reinholdsson16 oktober 2012 18:19

    Det finns två Arka-stolar på Lauritz, och detta är ju också en stol som kanske kunde passa!
    http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=2753789&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d3%26DC%3d1%26CPIn%3d2%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d90%26SO%3d3%26ST%3d0%26ArId%3d102%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d3%26FCId%3d2%26FText%3dstol%26LLan%3dFalse%26New%3d0%26sl%3d1%232753789EndTagRU

    SvaraRadera
  2. Nä en arkastol skulle man väl inte heller tacka nej till! Predikstol skulle Niklas antagligen uppskatta..........

    SvaraRadera
  3. Hade inte du paxat en karmstol hos farmor? Jag tror på en som är stoppad, annars kanske Niklas får ont i rumpan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det stämmer kanske! Tänkte att man kunde ha en dyna om man ska ha pinnstol... :P

      Radera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!