tisdag 20 november 2012

Det är skillnad på betong och betong

Ibland får jag för mig att jag är händig. Jag brukar inte ta på mig några storslagna projekt direkt men en och annan Ikeamöbel brukar jag montera under ihärdigt svärande och en och annan krok brukar jag skruva upp. Jag älskar att borra, det är liksom ångestfyllt och befriande på samma gång att när en väl har borrat, då är det ett hål där varesig det hamnade där det skulle eller ej. I alla fall.

I förrgår fick jag ett knäpp och tyckte att NEJNUJÄVLAR betongvägg eller inte NU SKA KROKJÄVLARNA UPP!!!. Det är nämligen så att jag har haft en hängare med en massa krokar som jag köpt på Ikea väldigt väldigt länge nu. Jag har tänkt sätta upp den i hallen för att vi ska kunna hänga väskor på den sen vi flyttade men det har inte blivit av eftersom jag inte har någon slagborr. Igår bestämde jag mig dock för att det fick bära eller brista, borrade, satte i plugg och skruvade upp skiten utan varken slagborr eller vattenpass. Inte blev det speciellt rakt men det GICK.

"HA!" tänkte jag. "Slagborr va! Det är väl för fan ingen konst att borra i betong för en händig karl". Och bestämde mig för att även skruva upp en hylla i köket. Här var jag lite ordentligare och mätte och ritade på väggen för att det åtminstone skulle kunna påminna om rakt. Första hålet gick lite trögt men det gick. Och andra. Tja.

Borret gick av. Så det gick inte så bra. Det var mitt sista borr också för det minsta har jag tappat bort (lade det i jeansfickan nån gång och sen dess har jag inte sett till det) och Ikea har bara två dimensioner till sina borrmaskiner. Nu får jag verkligen hoppas på en slagborr i julklapp. Eller åtminstone nya borr. Om jag blev avskräckt? NÄJ. Tur att vi har en sån himla bra hemförsäkring för här ska fan borras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!