fredag 14 december 2012

Skitblogg

Hej bloggen.

Det går dåligt hära. Jag hinner inte med internet så mycket, jag mest facebookar från mobilen när jag sitter på bussen, badar eller nattar ett barn. Häromdagen hade jag dessutom en föreläsning om läs- och skrivutveckling (det är så jääävla intressant faktiskt!) där föreläsaren poängterade hur viktigt det är att man läser mycket för att läsförmågan ska fortsätta vara bra. Vilket min inte är längre p.g.a. läser bara när jag verkligen måste och då kan jag inte koncentrera mig.

Så jag har bestämt mig för att kickstarta mitt skönlitterära läsande igen och då kommer min internettid antagligen (förhoppningsvis) försvinna mer eller mindre. Jag hinner helt enkelt inte riktigt, har så mycket plugg och så lite tid. Eller så börjar jag blogga som en tok nästa vecka, det är ju vad som brukar hända när man säger att man inte ska blogga så mycket liksom. Om ni har lust att tipsa om skitskitskitbra böcker så skulle det äga dock, jag behöver verkligen sånna där böcker som man knappt kan släppa för att komma igång igen tror jag. Tänkte börja med The fault in our stars av John Green eftersom jag hört så mycket bra om den. Men tipsa gärna om annat bra!

Puss I love you!!!

4 kommentarer:

  1. hejhej! vet inte om du köpt dessa än, men såg att de va på rea på asos & tänkte tipsa dig! http://www.asos.com/Dr-Denim/Dr-Denim-Plenty-Spot-Skinny-Jeans/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2641343&cid=4331&Rf-300=1992,1946&Rf-800=-1,43&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Black

    :)

    SvaraRadera
  2. Läs "Stål" av Silvia Avallone. Riktigt jävla bra om två tjejer i yngre tonåren som försöker stå ut med alt. fly från verkligheten i ett italienskt miljonprogramområde. Språket är dessutom njutbart./Elin

    SvaraRadera
  3. Ååååh Julia, du borde læsa Dagarnas Skum av Boris Vian. Och allt Agatha Christie har skrivit. Och Nick Caves And the ass saw the angel. Då har du liksom grundlaget før allt bra i værlden. / Tanja

    SvaraRadera
  4. Jag läste just igenom hungerspelstrilogin på typ en vecka. Inte direkt litterärt utmanande, men rätt gött med avslappnade böcker för att kickstarta läsande tycker jag. Ungdomliga och snabblästa liksom. Men underhållande! Twilight-böckerna funkade lika för mig. För att försvara mig så gillar jag ju "riktiga" böcker också. ;D Men just för att komma igång tror jag denna typ av böcker är bäst! Iaf för mig! /Slukad
    PS. ett par favvoböcker i övrigt: "Jag heter Isbjörg jag är ett lejon" av Vigdis Grimsdottir
    "Fågeln som vrider upp världen" av Haruki Murakami

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!