onsdag 16 november 2011

Oswalds önskelista till jul

Flera av Oswalds närmaste anhöriga har frågat efter vad han önskar sig i julklapp. Eftersom Oswald inte kan tala för sig och om han kunde det antagligen mest skulle säga "tuttar" och Niklas inte bryr sig nämnvärt så tar jag på mig uppgiften att önska ÅT Oswald istället. En helt okej uppgift tycker jag. Eftersom jag är nojig så bestämmer jag först och främst att Oswald önskar sig tyg- och träleksaker och inte så mycket plast. Dels för att jag blir knäpp av att ha en massa plastiga grejer liggande överallt och dels för att det kan finnas ämnen i som inte är så nyttiga, speciellt när man har för vana att äta på allt som kommer i ens väg.

Än så länge behöver han inte så mycket direkt, kläder har han så han klarar sig ett tag framöver och han har en fin sittvagn som väntar på att det ska bli dags att använda sådan istället. Men, grejer som skulle vara kul tror jag!

Speciella bebistandborstar där den ena har extra långt skaft så man kan hjälpas åt att borsta tillsammans, finns på här på Ekokul.


Sophie Giraff. Bra att tugga på när det kliar i munnen och piper dessutom. Bättre blir det inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!