onsdag 21 september 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Jag tror att kön är det vi har mellan benen och att det inte har någonting att göra med hurdana vi är som personer. Det är min fasta övertygelse att typiskt manliga och kvinnliga personlighetsdrag och beteenden är något vi blir lär oss och får av samhället och jag ska göra mitt bästa för att inte själv Det som gör mig så jävla less, eller till och med upprörd som titeln skvallrar om, är väl för det första att inte alla tycker så. Men så är det här i världen, tyvärr kan inte alla tycka som jag och det är ju trots allt i sin ordning. A bummer förvisso men man kan inte få allt här i världen. Det jag tycker är extremt tråkigt är att det förhållningssättet sticker så jävla mycket i ögonen på många, speciellt när det kommer till barnuppfostran.



Jag har liksom sett det som så självklart och varje gång jag blir anklagad för att vara PK blir jag snarare glad än förnärmad för att om det är PK att sträva efter att uppfostra sin unge till en person vilken som helst snarare än en stereotyp medlem av sitt kön så tycker jag fan att det är helt just KORREKT och i sin ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!