tisdag 17 januari 2012

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då var jag tolv och hade antagligen precis börjat skolan efter jullovet igen. Minns inte alls. Tror vi skickade in önskemål om vilka vi ville ha som klasskompisar när vi började högstadiet på en annan skola och jag var deppig för min bästa kompis skulle börja på en annan skola och jag hade liksom inga andra att önska riktigt.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Försökte få min katt att sluta försöka mörda mig och alla mina ögodelar, läste en kurs som hette Intersektionalitet som en del av Litteraturvetenskap 2 och hade inte en aning om att jag var preggers, men det var jag.

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Gurka med dipp
Popcorn med ostpopcornkrydda
Surt godis
Ostbågar som legat framme över natten
SUPERCHIPS!

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Gullbergs Kaj Paradis, Don't stop believing, Can't help falling in love, Klas Klättermus (utom en rad som jag aldrig kan lära mig. Har sjungit den ca 20 gånger om dagen sen Oswald föddes men KAN bara inte lära mig utan sjunger humhumhum istället)... Nu kommer jag inte på mer men jag kan massor av låtar utantill.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
Renovera husen på gården där mina föräldrar bor
Skaffa körkort och bil
Fortsätta plugga sånt jag tycker är kul efter att jag blivit klar med utbildning
Köpa lägenhet i mitt drömhus i Kneippen kanske.
Starta ett jävligt awesome sparkonto åt Oswald


(här vill jag bo, en trea i huset såldes nyligen för 1,9 miljoner så att eh...)

6) FEM DÅLIGA VANOR
- Tuggar på fingrarna, naglarna och underläppen. Min underläpp ser ut som något äckligt just nu pga tugg.
- Gnäller.
- Glömmer saker.
- Är sjukt stökig av mig. Men jag har faktiskt bättrat mig.
Glömmer jämt att borsta tänderna på kvällen.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Sova
Läsa böcker och bloggar
Kolla på tv-serier
Titta på Oswald när han leker.
Äta

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
Brun utan sol
Praktiska skor med dragskoknytning
Byxor som man liksom kan göra till kortbyxor med hjälp av en dragkedja.
Versaces H&M-kollektion. Den var ca vedervärdig.
Vita tubsockor.

9) FEM FAVORITLEKSAKER
Datorn
Mobilen


10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!