torsdag 5 april 2012

Stolt mamma x2

I dag på förmiddagen hade Oswald och jag ensamhäng och det var så himla trevligt. Han har varit supergnällig på senaste tiden så det var skönt med en hel förmiddag då han var på superhumör. Jag grejade lite med annat och lekte med honom däremellan, nya grejen är att det är superkul att jaga en tom Lushburk över golvet hasandes på rumpan. Det är ju lite fjantigt att bli stolt över att ens unge kan hasa sig fram på rumpan, men han har aldrig lyckats riktigt med att förflytta sig tidigare så jag var impad.

Jag var även lite stolt över mig själv faktiskt, för jag ingrep inte. Jag var på väg att böja mig ner och hjälpa honom, flytta på honom eller ge honom burken för att jag var rädd för att han skulle ramla och slå sig. Jag bet ihop och lät honom hasa runt, nästan ramla och själv återfå balansen.

Det är det absolut svåraste med att vara förälder hittills, tycker jag. Jag VILL ju inte vara en hönsmamma, jag VILL vara en sån som låter ungen testa och göra själv. Men det är så himla svårt! När han vill äta själv får jag lite panik av det, han har ju rena kläder och jag hatar att städa. Och ramlar han och slår sig så blir han ledsen och så tar det en lång stund att trösta och framförallt vill jag ju inte att han ska bli ledsen och få ont.

Men man lär sig ju ingenting av att aldrig göra något själv. Så jag försöker bita ihop. Och jag blir faktiskt stolt över mig själv när jag lyckas och ser hur ungskruttet hasar fram på blöjan över köksgolvet.

1 kommentar:

  1. Ulrika Reinholdsson5 april 2012 17:46

    Så fint att jag faktiskt fick tårar i ögonen! Söta ni!

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!