måndag 2 april 2012

April, april!

Idag är det första april som ni vet, det här inlägget publiceras dock inte förrän klockan 00:01 andra april har jag lovat Niklas, eftersom han inte ville att jag skulle förstöra hans aprilskämt. Jag tänkte dock nu se till att tala om att Oswald INTE har ett syskon på väg. Niklas årliga facebookaprilskämt var denna gång att han tagit vår ultraljudsbild på Oswald och ändrat datumet till 1/4 2012 och nån kryptisk kommentar om att Oswald the sequel var på gång.

När jag kom hem från Mantorp framåt eftermiddagen (efter att, för övrigt, fått flera undrande sms från vänner och bekanta) visade det sig att han även aprilskämtat till det genom att vända på min säng så kudden och nattduksbordet stod i fotändan...

Senare pratade vi lite om första april och Niklas sa:

"Första april är enda dagen på året som man får ljuga och luras och inte förväntas ha dåligt samvete över det! Det är den näst bästa dagen på hela året!"

"Vilken är den bästa dagen då?" undrade jag.

"Min födelsedag!" svarade Niklas.

Värt att nämna är dock att det inte är hans favoritdag av samma anledningar som småbarn gillar julafton och födelsedagar, för presenterna eller tårtan. Nej, det är för att på ens födelsedag måste alla, enligt Niklas, göra som födelsedagsbarnet vill. Därför har han till exempel bestämt att han och hans kompis Fredrik ska gå till en restaurang som Fredrik hatar och absolut inte vill besöka när det är Niklas födelsedag. Niklas tycker visserligen också att restaurangen är skabbig men det hör liksom inte hit. Han har även begärt att jag ska laga tofulasagne på bemärkelsedagen, mest för att han vet att jag tycker att det är skitäckligt.

Luras och tvinga folk att göra grejer de inte vill är alltså Niklas favoritsysselsättningar. Jag lever tillsammans med Cartman.

1 kommentar:

  1. Så jävla roligt! Ni måste verkligen ha skitkul :-D

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!