onsdag 28 mars 2012

Vårdepp

I dag var ingen bra dag. Jag tror det är för att det börjar bli vår på riktigt, av någon anledning blir jag deppig varje år vid den här tiden, vid min födelsedag den fjortonde april brukar jag vara ett labilt vrak och börja tjuta för minsta lilla motgång. Lite dumt för på våren borde man ju vara glad, men jag tror det är lite det som är problemet. Våren ger mig prestationsångest och kulmen nås liksom vid min födelsedag för då ska man minsann VERKLIGEN vara glad. I dag har Niklas fått hjälpa mig med min dator eftersom jag fortfarande inte kommit in i den här Mac-grejen. Det lät ungefär såhär:

Jag: DET FUNKAR JU INTEEEEEHEHEHEHEHEHEEEEEEEEE!!!!
Niklas: Men om du gör såhär [pedagogisk förklaring].
Jag: Åh. Okej. Tack.

(fem minuter senare)

Jag: JÄVLA SKITHELVETE DET FUNKAR JU INTEEEEEEHEHEHEHEHEHEHEEEEE!!! BETALAR MAN TUSENTALS KRONOR ÄR DET VÄL INTE FÖR MYCKET BEGÄRT ATT DET SKA FUNKAAAAAAAAAA WÄÄÄÄÄH!!!
Nikas: Alltså du vet det där vi gjorde förut. Gör så igen och så [ny pedagogisk förklaring]
Jag: DET FUNKAR ÄNDÅ INTEEEHEHEHEHEHEHE
Niklas: Men nu gjorde du sådär, gör såhär som jag sa istället.
Jag: Åh. Okej. Tack.

Och så om och om igen hela eftermiddagen ungefär. Att Niklas inte mördat mig är ett mysterium men jag är väldigt tacksam för detta. Hoppas det blir bättre i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!