måndag 5 mars 2012

Pinsam ovetskap

Jag funderade lite igårkväll på det här med pinsamma grejer man tror att man vet. Till exempel är min pappa expert på att lura i sina barn kunskap som visar sig vara rent lur. Det är alltid lika pinsamt när man hävdar något som är helt uppåt väggarna och blir rättad, och man säger "jamen min... Pappa... Just ja..." Först då inser man att man blev lurad vid nio års ålder och sedan inte funderat mer på det och således inte själv insett att man blivit itutad något dumt.

En annan grej som är lite pinsam. Jag trodde fram till förrförra hösten att en taxidermist var en som jobbade på Skatteverket. Möjligen med att granska hudläkares deklarationer. Först när Niklas och jag var och såg en skitkonstig film där en brud hade som hobby att stoppa upp småfåglar fattade jag.

JAHAAAAA! utbrast jag.
Schhhh! sa hela biosalongen.

Har ni några sådana dumma grejer ni trott att ni vetat som var helt uppåt väggarna?

6 kommentarer:

  1. Fram tills jag var tolv-tretton trodde jag på riktigt att bebisar föddes genom rumpan. Trodde därför också att sex var något man hade i rumpan, haha. Kändes lagom pinsamt på sexualkunskapen.. :(
    Trodde också på allvar att min mormor var född i farstun. Morfar skojade alltid om att mormor var född i farstun så jag brukade säga det till folk. Tills någon lärare eller nåt skrattade åt mig & förklarade vad det betydde. Också rätt pinsamt, haha. Tack alla vuxna i min närhet för bristande information!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha fyfan vad roligt, du gjorde just min dag! Jag trodde även att svar på tal var när man fick lösa ett mattetal på tavlan, så när jag kom hem och sa stolt till min pappa att jag givit läraren svar på tal i skolan idag förstod jag inte alls varför han började hålla en lång utläggning om att man skulle vara respektfull mot sin lärare...

      Radera
  2. Haha! Trodde tills jag var pinsamt gammal att tulpaner luktade bajs. Vi semestrade alltid på Öland när jag var liten, och då åkte man förbi kohagar där det luktade koblajjor, var på mamma sa "Nu luktar det tulpaner igen!". Levde därmed med tron att tulpaner var något man hade för att de var vackra, och att man ironiskt skulle säga "åh så gott de doftar" när nån sträckte fram en bukett till en...

    SvaraRadera
  3. trodde läääänge (fram tills 19-års ålder skulle jag tro) att bokstavsbarn innebar barn med dyslexi

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!