tisdag 13 mars 2012

De, dem, dom

Vad ska jag hitta på den närmaste veckan då? Jo jag ska skriva en rapport om en språkfråga. Jag känner så där spontant att det är svårt att hitta på något att skriva om. Först tänkte jag att jag skulle kartlägga debatten runt det nya pronomenet hen, men eftersom de mest sakliga argument emot användandet av hen som jag hört hittills är "alltså hen betyder faktiskt höna på engelska" och "vad fånigt och onödigt" så känns det som att det inte skulle bli så mycket mä't. Så jag tänkte skriva om de, dem och dom istället.

Vi får se hur det går det hära. Om ni har något roligare förslag så tipsa gärna, jag känner mig verkligen inte peppad på det här alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!