torsdag 10 maj 2012

Frågeutmaning!

Zahra taggade mig och ville att jag skulle svara på några frågor och jag är ju inte den som är den så här kommer det!

Reglerna är som följer:


- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.



1. Om du fick skaffa vilket husdjur som helst, vilket djur skulle du ha då?
En mops som ska heta Brutus! Det har jag velat ha superlänge. Niklas är dock pälsdjursallergiker plus att vi har tillräckligt att göra med en unge alltså. Om vi flyttar ut på landet vill jag kanske ha en gul labrador istället. Och en häst. En gammal och snäll att rida i skogen med.

2. Vilka tre politiska frågor ligger dig närmst om hjärtat?
Jämställdhetsfrågor, miljöfrågor och att landsbygdens fortsatta varande, eller vad man ska säga. Ni vet, att det ska fortsätta finnas arbetstillfällen utanför storstäderna och så vidare. Kanske. Jag vet inte, jag är inte särskilt politisk aktiv även om jag önskar att jag var det.

3. Hur ska vi egentligen få fred på jorden?
Alltså även om jag innerst inne tror på människans inneboende godhet tror jag inte det kommer hända förrän jorden är sprängd i luften och ingen jord finns längre. Då blir det nog lugnt och fridfullt så det förslår å andra sidan.

4. Vilket var/är ditt favoritämne i skolan? Varför?
Svenska. Jag har alltid gillat ord och att formulera mig framförallt i skrift.

5. Vart ligger den finaste platsen på jorden?
På Östgötaschlätta förstås! Nä men seriöst. Utanför Mantorp. Det finaste jag vet på riktigt.

6. Vem är din bästa vän?
Niklas, Kajsa och mamma tror jag.

7. Vilket är det drömjobb? Alt. vilket är det roligaste jobbet du har haft?
Jag hittar på nya grejer jag vill bli varannan dag ungefär, så det är väl verkligen rätt fråga för mig... Min riktiga dröm-dröm är nog att kunna leva på att skriva, som författare av ett eller annat slag. Det är ju inte så jätterealistiskt kanske, så nu utbildar jag mig till gymnasielärare i svenska och något mer, har inte riktigt bestämt mig för vad det andra ska bli. Jag skulle väldigt gärna vilja bli språkkonsult också, men den utbildningen finns i Umeå, Stockholm och Göteborg och jag vill inte flytta ifrån Östergötland helst p.g.a. sambojobb, bebisar som bör födas upp inom Östergötland för att inte bli nån jävla storstadsdouche, allmän lokalpatriotism från min sida osv.

8. Vad är det mest smärtsamma du någonsin gjort?
Föda barn. Eller snarare öppningsvärkarna, det var fan inte kul azz.

9. Vad är du riktigt rädd för?
Mörkret. Eller ni vet, jag blir rädd för alla möjliga irrationella saker när det är mörkt. Typ varulvar, parasitgubben i Arkiv X, barnätande ögonen-i-handflatorna-monstret i Pans Labyrint, galna seriemördare etc etc. Sen är jag rädd för att det ska hända något med Oswald, eller att jag ska dö så Oswald får växa upp utan mamma.

10. Måste vi verkligen ha en statsminister och regering?
Jag vet inte. Försökte skriva ett längre svar men alltså. Jag vet inte.

11. Om du fick fråga vem som helst vad som helst, vem och vad hade du frågat?
Ingen aning. Men jag skulle gärna hänga med Onekligen-Lisa och prata om att skriva böcker och sånt, sen skulle jag gärna vilja hänga med Kajsa och det ska jag också nästa vecka, och så längtar jag efter Fanny som bor i Karlstad nuförtiden. Kom till Östergötland snart!

Jag orkar dock inte göra några egna frågor. Om någon mer vill besvara de här frågorna kan ni kanske göra det i kommentarerna?

2 kommentarer:

  1. Tack för svaren :) Kul att du ska bli lärare, behövs vettiga lärare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får hoppas att jag blir vettig också! Tack själv för frågorna :)

      Radera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!