onsdag 11 juli 2012

Smi-smi-smiiiink

Idag får jag föräldrapenning. Äntligen! Jag har inte fått pengar sedan sista csnutbetalningen i slutet av maj så jag är sjuhuukt skyldig folk (främst Niklas) pengar som det sja bli jävligt skönt att bli oskyldig. Pengarna kommer förstås gå till att ge Niklas pengar för hyra och sånt som han lagt ut medan jag varit pank, men en grej ska jag fan unna mig alltså. Nytt SMINK.

Jag har dålig hy. Inte så att jag är så farligt finnig eller så men jag är alltid lite rosa, extra rosa om jag är varm, generad eller trött. När man är helt pank känns det väldigt omotiverat att gå och köpa foundation men fan vad handikappande det är att inte ha en som funkar bra. Man blir inte mer motiverad att göra grejer direkt.

Inte för att jag är en sån som inte kan gå ut utan smink, tvärtom. De senaste två åren har jag använt mascara ca tio gånger (det är så jobbigt att tvätta bort ju) och det smink jag använder är vanligtvis foundation och ögonbrynsskugga och sen ingenting mer. Fram tills jag flyttade in till stan från Ektorp hände det minst en gång i veckan att jag gick till affären i pyjamas och när jag väl flyttade in till stan experimenterade jag vintertid med hur jag kunde göra för att byta om i minsta möjliga mån för att gå till affären klädd till större delen i pyjamas utan att det märktes (min minsta ombytning var kavla upp pyjamasbyxorna till halva låret, stayups, skor och knälång kappa, såg ut som att man hade strumpbyxor och kjol på sig). Jag har inga problem med att se sunkig ut på offentlig plats liksom.

Men det blir ju sjukt mycket roligare att visa sig bland folk och umgås med kompisar om man slipper vara medveten om att man ser jävligt sliten ut. För när jag är rosa i fejjan blir jag mindre motiverad att klä på mig kläder jag tycker är fina också. Jag vet att det är dumt, men ärligt talat, jag tror många av er som läser är precis likadana.

Har jag någon poäng med detta? Nej. Tänkte bara tala om att om ni söker mig vid tiotiden idag så kommer jag stå och krafsa på dörren till Apoteket där jag tänker köpa mig en schysst burk IDUN Minerals foundation.

3 kommentarer:

  1. Så kul med massa ny inlägg :) jaaay! Smink tips: Lily Lolo mineral foundation, sjukt bra och inte lika dyr som Idun, man kan köpa prover på deras engelska hemsida :) Men om du siktat in dig på Idun så kan jag säga att jag har provat den och den är bra! :) // Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju liksom alltid lite antingen eller här, antingen massor eller inget alls.

      Åhå tack för tipset, får spana efter det också. Har just beställt provburkar från Everydayminerals.com som ska testas först bara :)

      Radera
  2. Everydayminerals är också bra :) men jag föredrar Lily Lolo. Måste säga att Oswald är super söt på alla instagram bilder du lägger upp :) ha de gött! // Malin

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!