onsdag 1 augusti 2012

Blondinbellas fitthår (obs var tvungen att ha denna titel bara för att jag kunde)

Jag läste just på Blondinbellas blogg lite reklam för det här med brasiliansk vaxning, hon berättar att hennes gynekolog tipsat henne om detta för "att raka varje dag sliter så på huden". VARJE FUCKING DAG.

Jag är som ni kanske minns sedan tidigare inte så inne på det här med kroppsbehåringsborttagning då jag framförallt är så fruktansvärt lat. Ibland rakar jag benen, det tar dock en miljard år så det blir inte av så ofta, så jag väljer oftast att skita i det helt för jag tycker det känns trevligare att ha benhår än stickig stubb. Skitsamma, det var inte det jag ville prata om.

RAKA SIG MELLAN BENEN VARENDA JÄVLA DAG. Alltså it makes sense på ett sätt eftersom det måste ju vara GALET obehagligt med stubb där nere, men alltså. Vilken jävla tid det måste ta att duscha om man förutom att tvätta sig ska trimma kroppsbehåringen. Rakar folk benen och under armarna varje dag också? Är det inte GALET JOBBIGT OCH TRÅKIGT?

Jag menar absolut inte att racka ner på folk som väljer att göra sig av med hår, det är upp till var och en och jag kunde inte bry mig mindre, men jag är uppriktigt undrande här. Jag fattar också helt plötsligt det här tjatet om att tjejer behöver en miljon år på sig att göra sig i ordning, ska man vara behaglig och kvinnlig måste det ju ta en halv ocean av tid med allt trimmande och plockande, lukta gott-ande och piffande.

Det känns ju lite skumt att vara 23 år och inte fattat detta tidigare men alltså. Nu när jag börjat tänka på det är jag HELT CHOCKAD! Tapperhetsmedalj till alla som pallar sånt här, synd om de som egentligen inte pallar men gört ändå.

9 kommentarer:

  1. Alltså, HUR kan man ens raka varje dag? I alla fall mellan benen då, jag menar, så snabbt växer skiten ju inte ut och det svider som fan (i alla fall på mig) om man nu rakar även om det inte finns något att raka så att säga. Nog om mig - jag håller med, jag fattar inte heller att det finns de som orkar!

    SvaraRadera
  2. OMG, raka fettan VARJE DAG!? Jisses, så det finns folk som faktist gör det? Trodde det var en urban legend typ!
    Jag har kanske rakat fitty 10gånger i hela mitt liv, och efter varje gång vill jag typ ta livet av mig. Det blir ju så fruktansvärt obehagligt och stickigt, hur står folk ut?

    SvaraRadera
  3. Om jag enbart ser till mig själv så tycker jag inte att det fungerar att raka sig varje dag. Min hud blir helt bananas av det, så jag låter det gå några dagar emellan och tycker att det är helt okej med lite stubb. Men alla är ju olika och känner ju olika kring det där med hår och så så... :)

    (obs! kan även jag vara väldigt lat i perioder och då går det lite längre tid för benen och andra områden men aldrig under armarna för jag blir väldigt svettig då)

    SvaraRadera
  4. Usch, fick alltid höra när jag var yngre av mamma att man måste raka benen varje dag när man väl börjat.. Tänker alltid på det när jag står där i duschen & rakar bort mattan jag samlat på mig.. Rakar iofs inte varje dag heller, är lat & har alltid lite stubb, haha.. Men raka fitty varje dag, där går fan min gräns. Aldrig i livet att jag skulle stå i duschen varje dag & raka mig på olika ställen.. Hatar bara att behöva duscha varje dag, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Längtar till vintern, då duschar jag max var tredje dag p.g.a. blir sinnessjukt torr annars. Palla vara ren.

      Radera
  5. Fast om man nu göret varje dag så tar det ju max några sekunder per hårigt område så att säga.
    Men att raka underlivet varje dag är fan inte smart. Folk som tycker det är äckligt med hår borde läsa på lite om hygien. Det är så jävla mycket större risk att man börja lukta sunk om man inte har nåt hår där eftersom man då är mer mottaglig för diverse infektioner.

    SvaraRadera
  6. Min hud skulle dödensdö om jag rakade varje dag! Herre min påve, nu rakar jag benen/armhålorna nån gång ibland och min hud blir ledsen och torr och irriterad direkt. Känsliga underlivet vill jag inte ens tänka på hur det skulle bli om jag rakade VARJE dag. Det kan ju inte vara bra nånstans.

    SvaraRadera
  7. Jag rakar musen när jag tycker det blir obehagligt mkt hår, gillar inte att vara hårig där personligen. så det blir la inte ens en gång i veckan.. men det mitt växer kanske inte lika snabbt som andras? På en dag kommer det ju inget alls.. skevt folk det finns.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!