söndag 12 augusti 2012

Varför Niklas borde käka mer kakor (så jag slipper känna mig tjock)

Jag och Niklas har ju hållit på och bantat ett tag nu. Eller ja, Niklas förnekar att det är just bantar vi gör, men jaja vi äter mindre och tränar mer och väger oss en gång i veckan d.v.s. bantar. Jag har gått ner tio kilo och Niklas har gått ner fjorton tror jag, orkar inte lyssna när han berättar längre för han är så sjukt mycket duktigare än jag!

Seriöst (okej inte helt seriöst men typ), börjar oroa mig för att han ska lämna mig för en arg men underbar person i mindre sladdrig förpackning. Ju smalare han blir desto finnigare, sladdrigare och deppigare blir jag, är det rättvist eller? Troligen har jag även gått upp två kilo över helgen p.g.a. hetsätning hemma hos mina föräldrar.

Ja jösses jag blir så trött på mig själv att jag fortfarande ska hålla på såhär. När växer man ifrån den här jävla smal och snygghetsen? Är så trött på att aldrig trivas i min kropp, har svårt att tro att jag kommer trivas bättre bara jag går ner de där tio kilona som är kvar i alla fall. Vill minnas att jag tyckte jag var fet när jag hade normalviktigt BMI också. Fördelen är väl att då är jag åtminstone lite mer hälsosam. Får försöka fokusera på det istället.

Som om jag bryr mig om jag är hälsosam? Jag vill vara snygg ju!

P.S. När jag ändå är igång och gnäller: kan nio personer som är antagna till logopedutbildningen i LiU eller som står i min urvalsgrupps reservkö bara skita it? Ta ett jävla sabbatsår, kom in på nån annan utbildning. Läs något roligare. Så kan jag få komma in istället, jag har barn och sambo och vill bli klar med utbildning nån gång så jag kan skaffa bil och tvinga min sambo och min unge att flytta ut på landet med mig. Tack på förhand. D.S.

2 kommentarer:

  1. I hear ya! Nääär ska man sluta vara så missnöjd över sin kropp? Gillar mig själv i övrigt liksom, jag är awesome. Det är ju min kropp också, men ibland ba bläää.

    Om man kände nån datahacker, typ Lisbeth Salander, kunde den ju hacka sig in & tacka nej åt alla före dig i kön ;) Hoppas det ordnar sig & att du kommer in!

    SvaraRadera
  2. Du kommer bli lite smalare och lite mer hälsosammare (även om du skiter i just det), men nöjd kommer du inte bli. Fast skit i det, man blir aldrig nöjd. Det är en del av spexet. Den andra varianten är typ jag, som gott kunde gå ner 10 kg men inte pallar för att det inte känns värt. Det handlar inte direkt om nöjdhet, snarare lathet. Så nästa gång Nicklas är så där jobbig kan du tänka att ah ja, jag är i alla fall bättre än den där Åsa, hon pallar ju inte ens alls hon.

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!