söndag 12 augusti 2012

Kalaskort och MIN PELARGON (mycket stolt)

Jag var tvungen att ta kort på min fantastiskt vackra pelargon nyss, och när jag satte minneskortet från kameran i datorn upptäckte jag att det fanns bilder från Oswalds födelsedagskalas på! Tog bara fem bilder men ändå. Så är det när man får en iPhone, då glömmer man bort kameran. Det ska bli ändring på det har jag bestämt nu. Vi får se.

Om ni vill se fler kort från Oswalds ettårskalas har min och Oswalds eminente kamrat Niclas lagt upp bilder här, här, här och här.

Sen har även lika eminenta Nillan gjort en film men den hittar jag ingenstans.

Oswald och Alfred leker på olika håll. Oswald ser mest till att Alfred inte leker för mycket med hans grejer... 

 Malin, Niclas och en Tove i farten med ett buffébord. Lägg märke till att min pelargon redan då fanns i min ägo, dock såg den inte så välmående ut.

 Lite mat. Kände mig smart som hade grönsaker och dipp i kakfatet. Förutom det var det snittar, kex med brieost och tomat, crostini med olivkräm, tunnbrödsrullar med färskost och nån skitstark quornfärsröra, de såg skitäckliga ut men smakade helt okej, samt tigerkaka med grädde och jordgubbar. Om ni undrar vad det är för snygga prickiga brickor kan jag avslöja att det är skärbrädor (och en kartongbit) inslagna i presentpapper.

Och så det viktigaste! Min pelargon. Så fin och yvig, har ännu inte orkat plantera om den i en större kruka dock. Jag tänker att jag väntar tills efter flytten eftersom det känns onödigt att förutom allt annat ha en öppen påse med jord att släpa på som smutsar ner överallt.

1 kommentar:

  1. Vilken fin pelargon :) Vet du vad det är för sort?

    SvaraRadera

Du skola icke vara en skitjobbig idiot om du icke vilja ha en skopa ovett tillbaka. Puss!